HONGARIJE - In Hongarije is een dertigjarige man gearresteerd voor illegaal bezit van lichaamsdelen.

Hij heeft toegegeven dat hij menselijke resten heeft meegenomen uit het ziekenhuis waar hij werkte. Ook ging hij langs verlaten begraafplaatsen voor botten. De man is vorige week opgepakt in de hoofdstad Boedapest. De politie was hem op het spoor gekomen via een tipgever, die had laten weten dat een verpleegkundig assistent in een van de ziekenhuizen in de stad thuis lichaamsdelen bewaarde. Tijdens een huiszoeking bij de man werden botten aangetroffen in een koffer. Ook werden een aantal schedels, een stel hersenen, een onderbeen en een hand gevonden. De man was daarnaast bezig met het samenstellen van menselijk gezicht, compleet met gezichtshuid. Tenslotte trof de politie een hart aan in een potje. Experts onderzoeken of het om een menselijk hart gaat. De man verklaarde tegenover de politie dat hij een passie heeft voor anatomie en in zijn vrije tijd graag dieren ontleedt. Ook zou hij hebben toegegeven dat hij lichaamsdelen in zijn eten heeft verwerkt. De politie doet onderzoek naar de herkomst van de menselijke resten. De man zou ook in Slowakije verlaten begraafplaatsen hebben bezocht. (Nu)